Pierwiastki śladowe wspierające prawidłową potencję

Głównym hormonem odpowiedzialnym za męskość jest testosteron. Jego optymalne stężenie zachowuje właściwości anaboliczne i androgenne: kształtują się drugorzędne cechy płciowe, odpowiadające wyglądowi, określa się pożądanie seksualne. Dodatkowo substancja wpływa na metabolizm węglowodanów, białek, tłuszczów, określa procent i siłę tkanki mięśniowej, budowę szkieletu. Wraz z wiekiem następuje spadek produkcji androgenów. Oprócz starzenia powoduje otyłość, niezdrową dietę, brak aktywności fizycznej, złe nawyki i ciągły stres. Mężczyzna odczuwa spadek funkcji seksualnych, co zaburza jego relacje w związku z kobietą.

Następujące objawy zaczynają niepokoić mężczyznę:

  • Obniżone libido
  • Zaburzenie erekcji
  • Wzrost piersi – ginekomastia
  • Zmniejszenie siły i objętości mięśni
  • Wzrost tkanki tłuszczowej, zwłaszcza na brzuchu i udach
  • Łysienie, wypadanie włosów
  • Drażliwość, częste wahania nastroju.

Aby zachować męską siłę, należy prowadzić aktywny tryb życia, utrzymać prawidłową wagę, zrezygnować z nałogów i przestrzegać zbilansowanej diety.

Przydatne pierwiastki śladowe dla utrzymania męskiego zdrowia seksualnego

Aby utrzymać normalne życie seksualne, organizm potrzebuje witamin i minerałów, bez których pewnej ilości zmieniają się procesy biochemiczne. Substancje, które aktywnie uczestniczą w tworzeniu plemników, kontrolują poziom testosteronu i potencję:

  • Magnez – zapobiega rozwojowi raka prostaty, zwiększa potencję. Niezbędny do regulacji pracy układu nerwowego i sercowo-naczyniowego.
  • Wapń – pomaga kontrolować produkcję hormonów, zapobiega przedwczesnemu wytryskowi
  • Potas – zapewnia przewodzenie impulsów nerwowych, wspomaga pracę mięśnia sercowego, reguluje ciśnienie, zwiększa wytrzymałość
  • Cynk – jego niedobór powoduje spadek testosteronu, co prowadzi do impotencji nawet w młodym wieku. Zmienia się skład i ilość plemników, zmniejsza się popęd seksualny i może rozwinąć się niepłodność. W starszym wieku nasycenie pierwiastka zmniejsza się z powodu upośledzenia wchłaniania, dlatego konieczne jest dodatkowe zastosowanie w postaci suplementów diety.
  • Selen – jest składnikiem nasienia.
  • Żelazo – uczestniczy w przenoszeniu tlenu przez erytrocyty. Głód tlenu zakłóca normalną spermatogenezę i mogą pojawić się wadliwe plemniki.
  • Fosfor – uczestniczy w tworzeniu lecytyny, która stymuluje produkcję androgenów.

Magnez przeciw impotencji

Magnez to jeden z najważniejszych pierwiastków wpływających na potencję. Oprócz własnego wpływu na układ rozrodczy substancja bierze udział w przyswajaniu cynku, wapnia, miedzi. Przeprowadzono badania, które rzetelnie określiły znaczenie magnezu w utrzymaniu potencji:

  • Minerał zmniejsza aktywność peptydu wiążącego hormony płciowe, co prowadzi do wzrostu wolnej frakcji testosteronu we krwi.To ona ma główny wpływ na organizm, w stanie związanym hormon jest nieaktywny.
  • Zwiększa testosteron. W starszym wieku przy stosowaniu suplementu diety z magnezem dochodzi do podwyższenia poziomu hormonów płciowych.
  • Cytrynian magnezu w połączeniu z witaminą B6 jest w stanie obniżyć stężenie prolaktyny u osób cierpiących na ginekomastię.
  • Stres i depresja negatywnie wpływają na funkcje seksualne. Magnez działa na układ nerwowy, pośrednio zwiększa serotoninę, pomaga radzić sobie z problemami psychologicznymi.
  • Pierwiastek śladowy działa, jako przeciwutleniacz, chroni przed wystąpieniem raka prostaty.

Magnez jest w stanie zwiększyć poziom testosteronu o 24%. Uzupełniając przyjmowanie leku aktywnością fizyczną, wskaźnik można poprawić. Potas i magnez mają szczególny wpływ na przewodzenie impulsów we włóknach mięśniowych. Zwykle ściana naczynia krwionośnego powinna być elastyczna, co w utrzymaniu optymalnego ciśnienia. Wspomagają pracę mięśni, wzmacniają ściany, zwiększają elastyczność, regulują kurczliwość. Zakłócenie pracy doprowadzi do zmniejszenia dopływu krwi do jam jamistych, a wtedy nie dojdzie do erekcji. Oprócz układu rozrodczego substancja korzystnie wpływa na układ nerwowy, sercowo-naczyniowy i hormonalny. Wiadomo, że magnez korzystnie wpływa na mózg, obniża ciśnienie krwi i zapobiega rozwojowi cukrzycy.

Negatywny wpływ na sprawność seksualną

Otyłość negatywnie wpływa na potencję. Spożywanie alkoholu, napojów gazowanych, dużej ilości węglowodanów, tłustych, smażonych jest warunkiem przyrostu masy ciała. Dla męskiej siły wymagana jest eliminacja wypieków, soli, cukru. Krótkotrwały wzrost insuliny, nadmierne nasycenie prowadzi do nasilenia depresji. Nie zaleca się lekceważenia dopuszczalnych dziennych dawek pierwiastków śladowych.

Jak odbudować potencję?

Regulacja problemów z potencją zaczyna się od zmiany stylu życia: diety, aktywnego wypoczynku, rezygnacji ze złych nawyków. Przestrzeganie tych prostych zasad to połowa sukcesu w leczeniu problemów z erekcją. Suplementy diety z magnezem, cynkiem, potasem pomogą przywrócić równowagę męskich sił. Jeśli występują problemy z potencją, osiągnięciem stabilnego wzwodu lub przedwczesnym wytryskiem, warto wspomagać się lekami, które są już sprawdzone przez dużą rzeszę mężczyzn. Do najczęściej polecanych należą leki z grupy inhibitorów fosfodiesterazy typu 5 takie jak: Viagra i Kamagra.

Czy ten post był pomocny?

0 / 5. Vote count: 0

Oceń post jako pierwszy!

O autorze

Jestem lekarzem z 20-letnim doświadczeniem zdobytym na arenie polskiej i międzynarodowej. Ukończyłem Warszawski Uniwerystet Medyczny i obecnie prowadzę prywatną praktykę lekarską w gabinecie urologiczno-andrologicznym w Warszawie. Specjalizuje się w leczeniu zaburzeń erekcji, diagnostyce zaburzeń męskiego układu płciowego, rozwiązywaniem problemów z impotencją i niepłodnością. Moje kompetencje podnoszę poprzez uczestnictwo w wielu konferencjach i szkoleniach z powyższego zakresu.

Polecane opracowania medyczne na temat skuteczności viagry:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *