Jak zachować sprawność seksualną po 60-tce?

Ukończenie 60. roku życia wcale nie musi oznaczać końca satysfakcji z życia seksualnego. Przeciwnie, prawdopodobnie teraz masz więcej czasu i mniej stresu, niż 20-30 lat temu. Aby zachować sprawność w łóżku, musisz jednak o siebie zadbać. Jak to zrobić?

Zbadaj się

Problemy z erekcją stanowią jeden z pierwszych objawów cukrzycy, nadciśnienia tętniczego, chorób nerek i wątroby. Jeśli chcesz wciąż sprawdzać się w intymnych sytuacjach, regularnie zgłaszaj się na badania. Wcześnie wykryte zmiany dają większą szansę na całkowite wyleczenie wielu schorzeń.


Badaj się i nie zaniedbuj leczenia, nawet jeśli już teraz stosujesz tabletki na potencję, takie jak Viagra czy Cialis. Wprawdzie pomagają one osiągnąć i utrzymać silny, długotrwały wzwód, jednak nie zastępują zdrowia i dobrej formy! Raz na pół roku proś swojego lekarza o skierowanie na badanie krwi, moczu, poziomu cukru i poziomu cholesterolu, a także m.in. stężenie kreatyniny i mocznika.

Bądź aktywny

Nawet jeśli pracujesz fizycznie, rezerwuj czas na sport. Nie chodzi jednak o forsowanie się na siłowni ani bicie rekordów w maratonach. Ważne, by aktywność była regularna – może to być spacer, pływanie, jazda na rowerze itp. Ruch dobrze wpływa na układ sercowo-naczyniowy, dotlenia organizm i pobudza produkcję testosteronu. A to najważniejsze czynniki decydujące o męskiej sprawności seksualnej!

Jedz zdrowo

Na zmianę nawyków żywieniowych nigdy nie jest za późno. Dbaj o zbilansowaną, lekkostrawną dietę obfitującą w warzywa i owoce, pełnoziarniste pieczywo i kasze, orzechy, rośliny strączkowe, otręby pszenne, ryby, ostrygi i inne owoce morza, jaja i chude mięso. W wielu z tych produktach znajdziesz cynk – pierwiastek niezbędny do produkcji testosteronu.


Nie zapominaj też o piciu dużej ilości wody. To ważne, w tym wieku bowiem możesz odczuwać zmniejszone pragnienie. Jednak twój organizm cały czas potrzebuje nawodnienia! Pij minimum 2 litry wody dziennie.

Unikaj używek

Palenie papierosów zabija męską potencję. Jeśli więc zdarza ci się popalać lub palisz regularnie, jak najszybciej rozpraw się ze swoim nałogiem! To nie będzie łatwe, ale może się udać. Podobnie działa nadmiar alkoholu. Po paru piwach ochota na seks pozornie wzrasta, jednak próba odbycia stosunku w stanie upojenia niemal na pewno skończy się porażką. Jeśli czasem masz ochotę się napić, postaw na lampkę wina lub jedno piwo w miłym towarzystwie. Unikaj upijania się, ponieważ nie wpływa to dobrze na wątrobę i inne narządy wewnętrzne.

Schudnij

To oczywiście rada tych dla tych panów, którzy przez lata nieco za dużo przybrali na wadze. Nadmiar kilogramów źle wpływa na erekcję i ogólne funkcjonowanie narządów wewnętrznych. Otyłość z kolei jest największym wrogiem męskiej potencji!


Co zrobić, by schudnąć? Musisz połączyć dwie rzeczy: zdrową dietę i regularną aktywność fizyczną. Jeśli postawisz na tylko jeden z tych czynników, prawdopodobnie nie schudniesz. To już nie te czasy, gdy przemiana materii była tak szybka, że wystarczyło jeść trochę mniej, by schudnąć. Jeśli masz z tym problemy lub chorujesz na otyłość, zgłoś się do lekarza – on najlepiej będzie wiedział, jak ci pomóc – bezpiecznie i skutecznie.

Czy ten post był pomocny?

4.8 / 5. Vote count: 4

Oceń post jako pierwszy!

O autorze

Jestem lekarzem z 20-letnim doświadczeniem zdobytym na arenie polskiej i międzynarodowej. Ukończyłem Warszawski Uniwerystet Medyczny i obecnie prowadzę prywatną praktykę lekarską w gabinecie urologiczno-andrologicznym w Warszawie. Specjalizuje się w leczeniu zaburzeń erekcji, diagnostyce zaburzeń męskiego układu płciowego, rozwiązywaniem problemów z impotencją i niepłodnością. Moje kompetencje podnoszę poprzez uczestnictwo w wielu konferencjach i szkoleniach z powyższego zakresu.

Polecane opracowania medyczne na temat skuteczności viagry:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *