Co jeść, żeby poprawić potencję?

To, co jemy, ma niebagatelny wpływ na nasze zdrowie i ogólna kondycję organizmu. Dieta mężczyzny dbającego o sprawność seksualną powinna obfitować w produkty takie jak tłuste ryby morskie, jajka, orzechy czy rośliny strączkowe. Na ich rzecz warto zrezygnować m.in. z fast-foodów i słodyczy.

Męska sprawność seksualna zależy od wielu czynników: prawidłowej masy ciała, regularnej aktywności fizycznej, unikania używek, ale też stylu życia. Jeśli zauważasz u siebie problemy z potencją, pomyśl o zmianie diety.

Parówkowi skrytożercy

Zanim pomyślisz o tym, jakie produkty wprowadzić do swojej diety, postaraj się wyeliminować te, które są w niej zupełnie niepotrzebne. To przede wszystkim żywność wysoko przetworzona, na czele z fast-foodami, słodyczami, gazowanymi i słodzonymi napojami, słonymi przekąskami, parówkami i wszystkim tym, co znamy jako niezdrowe. Zbyt duża ilość takich produktów w diecie prowadzi nie tylko do odkładania się zbędnej tkanki tłuszczowej, ale też do różnych chorób, takich jak zaburzenia gospodarki lipidowej, miażdżyca czy cukrzyca. Zła dieta to zabójca dla potencji. Odstaw więc to, co niezdrowe, by zrobić miejsce na wartościowe produkty.

Jadłospis na potencję

Dieta mężczyzny dbającego o sprawność seksualną powinna uwzględniać produkty bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 i omega-9. Znajdziesz je w tłustych rybach morskich, owocach morza, ale też orzechach czy różnego rodzaju nasionach.

Jednym z najważniejszych związków w diecie każdego mężczyzny jest cynk. Odgrywa on ogromną rolę w procesie wytwarzania testosteronu – hormonu płciowego odpowiadającego za cechy męskie (np. owłosienie, barwę głosu), libido, potencję i płodność. Cynk znajdziesz nie tylko w produktach uznawanych od wieków za afrodyzjaki (ostrygi itp.), ale też w pestkach dyni, orzechach czy pełnoziarnistym pieczywie.

Bardzo ważna jest też witamina D. W ciepłych miesiącach czerpiemy ją ze słońca. W chłodnych – przede wszystkim z diety i z suplementacji. Witamina D kryje się m.in. w jajkach i tłustych rybach.

W diecie na potencję nie może też zabraknąć produktów bogatych w selen (podroby, skorupiaki, czosnek, grzyby), cholinę (jajka, wątróbka, zarodki pszenicy), inozytol (fasola, orzechy, zielone warzywa), glicynę i prolinę (galaretki, nóżki itp.)

Gdy dieta nie wystarcza

Nawet najlepiej skomponowana dieta nie pomoże, gdy zaburzenia erekcji mają swoje źródło w chorobach ogólnoustrojowych lub czynnikach psychogennych. Jeśli pomimo zmiany codziennego jadłospisu dalej się z nimi zmagasz, powiedz o tym swojemu lekarzowi. Zapewne będzie konieczne wykonanie kilku badań w celu ustalenia przyczyny problemu.

Leczenie zaburzeń erekcji obejmuje m.in. przyjmowanie leków takich jak Viagra czy jej tańszy odpowiednik – Kamagra. W niektórych przypadkach specjalista może przepisać inne środki, np. Cialis czy Levitrę. Leki na potencję działają niezależnie od przyczyny problemu. Wykazują skuteczność nawet przy zaburzeniach wywołanych czynnikami psychogennymi, takimi jak stres, przemęczenie czy depresja.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *